Lompoc

3 juni 2018 - Lompoc, California, Verenigde Staten

3 juni 2018

Heerlijk uitgeslapen gaan we vandaag beginnen aan een culturele dag.

Wij rijden naar La Purisima Mission State Park. Dat was het land van de Chumash-bevolking (indianenvolk) en de Spaanse kolonisten. De missie was vooral bekend om zijn huiden en dekens.

La Purisima is de meest uitgebreide gerestaureerde missie in de staat Californië.

Naast de gerestaureerde gebouwen is er een groot park van 40 kilometer aan wandelpaden.

Daarnaast was er een bezoekers centrum en een tentoonstellingszaal.

In de middag zijn we doorgereden naar Solvang. Dit was een aanrader van onze Chinese buurvrouw waar we gisterenavond een leuk gesprek mee hebben gehad.

(Dat was echt niet de enige Chinees die wij hier zijn tegen zijn gekomen. Overal in Amerika worden we overspoeld door Chinezen en nu niet meer met fotocamera's maar met telefoons. 😂)

Solvang is in 1911 gesticht door 3 Denen en hebben Solvang ingericht als een Deens stadje met vakwerkhuisjes, kleine zeemeermin enz. Erg leuk om te zien allemaal.

Vanavond hebben we teriyaki gegeten bij een Koreaans eethuis.

Morgenvroeg vertrekken we naar Los Angeles.

Wij zijn zeer benieuwd wat we daar allemaal tegen komen.

1. Marion:
    4 juni 2018
    Solvang ziet er leuk uit. Tot morgen!
  2. Tini:
    4 juni 2018
    Weer een mooie dag. Leuke foto's, vooral die van die poepdozen ;-)
  3. Gombert en Sientje:
    Dag Ed en Ria

Het blijft genieten de rit van San Francisco
    Richting LA geheel via de kust.

Nog veel plezier met het vervolgen van deze mooie route.
  4. Sander en Melinda:
    4 juni 2018
    Als je hoge nood had kon je gelijk even gaan zitten, gordijntje ervoor en hoppa!
    Los Angeles is geweldig, genieten daar. Wel opletten of je in de juiste buurten bent ;)

Gr vanuit Kaapverdië