Van Carson City naar Sonora

27 mei 2018 - Jamestown, California, Verenigde Staten

27 mei 2018

Tijdens het ontbijt bij ons hotel in Carson City hebben we iemand gesproken die in 1952 naar Amerika was geëmigreerd. Samen met haar ouders en 8 broers en zussen. (Fam. Slenderbroek). Nog net geen Piepenbroek dus :-) Zelf was ze toen 10 jaar. Ze hoorde ons praten en kwam toen gezellig met ons babbelen. Haar nederlands was eigenlijk helemaal niet zo slecht, soms moest ze naar woorden zoeken. Leuk om zo iemand te ontmoeten.

Daarna zijn wij vertrokken richting Sonora via een prachtige route. De weg kronkelde steeds verder omhoog. Totdat we de sneeuw bereikt hadden. Geweldig! We keken onze ogen weer uit.

Iedere dag is voor ons een avontuur.

We waren om 15.30 uur in het door ons geboekte hotel voor vandaag. Deze keer wel op de juiste datum geboekt. hahaha

Morgen gaan we naar Yosemite park. Benieuwd wat we daar allemaal weer zien.

1. Marion:
    28 mei 2018
    Mooie foto’s weer. Mijn moeder(97) facetimed met een vriendin (90) die begin 1960 naar Canada is geëmigreerd en die praat nog steeds vlekkeloos Nederlands. Sommige mensen houden dat vast. Mijn oom in Utah spreekt geen woord Nederlands meer, halverwege 1960 geëmigreerd. Nog veel plezier vandaag en tot morgen!
  2. Tini:
    28 mei 2018
    Weer mooie foto’s van een mooie reis. Leuk is dat zulke ontmoetingen. Wij hebben dat ook al eens gehad midden in de bossen en zelfs in de Walmart. Beiden waren ook al meer dan 40 jaar in Amerika maar spraken nog best behoorlijk Nederlands.
  3. Jenny:
    Prachtige foto's. heerlijk genieten